Kirjoittaja Aihe: Mielen harjoittaminen tietoisen unen aikana  (Luettu 329 kertaa)

halkonen

Mielen harjoittaminen tietoisen unen aikana
« : Elokuu 17, 2017, 07:00:42 ip »
Hei,

onko kukaan keskustelijoista onnistunut harjoittamaan mieltään (haluamallaan ja tavoittelemallaan tavalla) tietoisen unen tai tietoisen unennäön aikana? Löytyykö useita tämän taidon osaajia?

Itse olen vain jokusen tietoisen unen kokenut (ja kokemus on mielestäni kaikkinaisuudessaan vertaansa vailla), mutta niistä jokaisen suht sattumalta (tietoisen unen tekniikathan ovat opeteltavissa, toki jotkut ovat taipuvaisia näkemään niitä ihan luonnostaan - minä en) ja nyt jälleen kerran olen ottamassa tavoitteekseni opetella hieman systemaattisemmin tuota taitoa. Ja sen myötä tavoitteena olisi kokea - ja kokeilla - myös esimerkiksi tarkkaavaisuuden suuntaamista, vakautta ja tarkkuutta myös unen aikana. 

Jos jollakulla kiinnostusta löytyy, niin laitan tähän yhden erinomaisen aiheesta löytämäni podcastin, jossa haastatellaan Andrew Holecekia noin puolentoista tunnin ajan tästä aiheesta. Ja kerrankin - kerrankin - mennään perustekniikoiden paremmalle puolelle. Tässä linkki kaikille kiinnostuneille: https://www.youtube.com/watch?v=Pkq-X1MmWpQ