Keskustelua > Aloittelijoiden kysymykset

Prajnaparamitasutran kommentaari idiootille

(1/2) > >>

Tengu:
Olen ottanut tavaksi lukea prajnaparamitasutran läpi aamuisin ja iltaisin. Nyt olisi mukava lukea joku kansantajuinen ja mieluiten englanninkielinen kommentaari. Ainakin siksi, että ne muutamat skolastisemmat termit avautuisivat. Amazonista löytyy runsaudenpula; nimekkäitä kirjoittajia (Dalai Lama, Red Pine jne.) ja ylitsevuotavia arvosteluja. Onko suosikkeja kenelläkään?

Seagal:
http://www.siddharthasintent.org/resources/recordings/single-year-teachings/recording-vault/glimpses-of-prajnaparamita/

Jogiini:

--- Lainaus käyttäjältä: Tengu - Marraskuu 12, 2016, 01:32:33 ip ---Olen ottanut tavaksi lukea prajnaparamitasutran läpi aamuisin ja iltaisin. Nyt olisi mukava lukea joku kansantajuinen ja mieluiten englanninkielinen kommentaari. Ainakin siksi, että ne muutamat skolastisemmat termit avautuisivat. Amazonista löytyy runsaudenpula; nimekkäitä kirjoittajia (Dalai Lama, Red Pine jne.) ja ylitsevuotavia arvosteluja. Onko suosikkeja kenelläkään?

--- Lainaus päättyy ---

Mikset lue sitä suomeksi? Termejä ei ehkä tarvitsisi avata. Ainakin lyhyestä versiosta on erittäin hyviä käännöksiä.

pael:

--- Lainaus käyttäjältä: Tengu - Marraskuu 12, 2016, 01:32:33 ip ---Olen ottanut tavaksi lukea prajnaparamitasutran läpi aamuisin ja iltaisin. Nyt olisi mukava lukea joku kansantajuinen ja mieluiten englanninkielinen kommentaari. Ainakin siksi, että ne muutamat skolastisemmat termit avautuisivat. Amazonista löytyy runsaudenpula; nimekkäitä kirjoittajia (Dalai Lama, Red Pine jne.) ja ylitsevuotavia arvosteluja. Onko suosikkeja kenelläkään?

--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitatko timanttisutraa?

Tengu:
Kiitos vastauksista! Sydänsutraa tarkoitan. Luen sitä englanniksi vanhasta tottumuksesta. Selvennystä tarttis tällaiset käsitteet kuten esim. "the eighteen realms of phenomena" ja "the six consciousnesses". Erikseen tutkimallahan niistä ottaisi selvää, mutta mielelläni lukisin kommentaarin, jossa ne avattaisiin ikään kuin kontekstissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta