Kirjoittaja Aihe: Ostan englanninkielisiä kirjoja  (Luettu 1888 kertaa)

Dorjepeme

Ostan englanninkielisiä kirjoja
« : Maaliskuu 14, 2014, 02:29:27 ip »
Hei, kuzu zangpola. Ostaisin englnninkielisiä buddhalaisia kirjoja. Hieman huonokuntoisemmatkin kelpaavat. Kirjat tulevat perustettavaan, kaikille, myös ei-buddhalaisille tarkitettuun tilaan, joss temppeli/meditaatiotila sekä luku- ja opiskeluhuone sekä mahdollisesti teehuone pienine kasvispurtavineen: Tarkoituksena on tutustuttaa ei-buddhalaisia buddhalaisuuteen sekä luoda tila, jota kaikki koulukunnat voivat riidatta käyttää. Aukioloajat pyritään luomaan sellaisiksi, että työssäkäyvät buddhalaiset voivat ennen töihin menoaan vierailla temppelissä, samoin töistä pääsyn jälkeen. Myös opetusluentoja voitaisiin temppelitilassa antaa. Toistaiseksi olen yksin tämän hankkeen takana. Tähän asti olen panostanut korkeatasoisten kirjojen hankintaan, mikä ei ole suinkaan ollut ilmaista minun tuloillani. Tilaan ja ostan kuitenkin koko ajan lisää. Tuttavani on luvannut auttaa temppelitilan suunnittelussa ja toteuttamisessa. Itse tilan aion hankkia kun vanha ja sairas isäni väistämättä kuolee ja saan melko mittavan perinnön. Tämän perinnön tahtoisin palvelevan buddhadharmaa, ei niinkään minua. Vapaaehtoisia ja muita kiinnostuneita tarvittaisiin. Ainastaan omin neuvoineni en pysty enkä tahdo kaikkea pyörittää.Mutta takaisin kirjoihin. Mikäli haluat edesauttaa tätä projektia vaikkapa vain yhdellä puhkiluetulla tai hyllyllä lojuvalla kirjalla, tai kenties useammallakin, o
ta kantaa tähän postaukseen. Myös kotimaiset kirjat käyvät, samoin esim. eurooppalaisilla tai aasialaisilla kielillä kirjoitetut.   

Dorjepeme

Vs: Ostan englanninkielisiä kirjoja
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2014, 07:54:10 ip »
Ja todellakin, olen valmis ostamaan kirjoja. Etupäässä englanninkielisiä, sillä paikasta on tarkoitus tulla monikulttuurinen.

valtteri

« Vastaus #2 : Maaliskuu 27, 2014, 09:51:04 ap »
Täältä päästä löytyisi seuraavat kaksi englannikielistä kirjaa joutilaana, liikkuvat postikuluja vastaan:

Geshe Lhundub Sopa & Jeffrey Hopkins: Cutting Through Appearances - Practice and Theory of Tibetan Buddhism (Shambhala Publictions)
Dzongsar Jamyang Khyentse: Not for Happiness - A Guide to the So-Called Preliminary Practices (Shambhala Publications)

Myös joitain suomenkielisiä kirjoja saattaisi liietä, sekä mahdollisuuksien rajoissa muutakin osallistumista/avunantoa projektin varrella.

commit random acts of kindness

nikki

« Vastaus #3 : Maaliskuu 29, 2014, 02:09:42 ip »
      Hei Dorjepeme,
 hieno idea :)

Oletko ajatellut tarkemmin minnekä tilan perustaisit?

Dorjepeme

« Vastaus #4 : Huhtikuu 08, 2014, 05:13:07 ip »
Täältä päästä löytyisi seuraavat kaksi englannikielistä kirjaa joutilaana, liikkuvat postikuluja vastaan:

Geshe Lhundub Sopa & Jeffrey Hopkins: Cutting Through Appearances - Practice and Theory of Tibetan Buddhism (Shambhala Publictions)
Dzongsar Jamyang Khyentse: Not for Happiness - A Guide to the So-Called Preliminary Practices (Shambhala Publications)

Myös joitain suomenkielisiä kirjoja saattaisi liietä, sekä mahdollisuuksien rajoissa muutakin osallistumista/avunantoa projektin varrella.
  Cutting Throuh löytyy jo entudestaan. Kuinka hinnottelet tuon toisen
?