Kirjoittaja Aihe: Ukun kirja Katujen zen  (Luettu 40454 kertaa)

Jaska

• Vieras
Vs: Ukun kirja Katujen zen
« Vastaus #180 : Tammikuu 09, 2013, 01:42:46 ap »
Taiteilijoissa on kans niitä, joiden mielestä paras taiteilija ei tee mitään. Sit nää lopettaa koulunkäynnin joksikin aikaa, ei tee mitään, ja sit palaa kouluun kun mitään ei tapahtunut.

Ja niin noloo ku se älyllisesti onkin, braw warner on AUTTANUT minua, samoin ukun jutut. Minkäs sille mahtaa.

Santeri

« Vastaus #181 : Tammikuu 09, 2013, 06:46:35 ap »
Omasta mielestä oikeasti buddhalaisen kirjan tunnistaa siitä ettei se myy hyvin. Kuka oikeasti haluaa kuulla, että hänen kuolinhetkensä on epävarma ja suurin osa elämästä on mennyt todennäköisesti hukkaan merkityksettömiä asioita jahdatessa?

Tämä menee mielestäni liian pitkälle. Myös buddhalainen kirja voi myydä hyvin. Mutta myyntitilasto ei kuvasta kirjan todellista arvoa. Tai katsojamäärä ei välttämättä kuvasta elokuvan arvoa. Tai frendien määrä FB:ssä ei kuvasta sosiaalista menestystä.

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #182 : Tammikuu 09, 2013, 12:58:07 ip »
Tämä menee mielestäni liian pitkälle. Myös buddhalainen kirja voi myydä hyvin. Mutta myyntitilasto ei kuvasta kirjan todellista arvoa. Tai katsojamäärä ei välttämättä kuvasta elokuvan arvoa. Tai frendien määrä FB:ssä ei kuvasta sosiaalista menestystä.

Pystytkö mainitsemaan yhtään best-seller kirjaa, joka käsittelee nimenomaan samsaran kärsimyksiä? Minun on vaikea kuvitella esimerkiksi Words of my perfect teacher -kirjaa myyntihittinä.

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #183 : Tammikuu 09, 2013, 01:09:25 ip »

Pystytkö mainitsemaan yhtään best-seller kirjaa, joka käsittelee nimenomaan samsaran kärsimyksiä? Minun on vaikea kuvitella esimerkiksi Words of my perfect teacher -kirjaa myyntihittinä.

Samsaran kärsimyksistä on lukemattomia menestyneitä kirjoja. Heti ekaksi tuli mieleen Hubert Selby Jr:n Unelmien sielunmessu. Jos taas samsara liitetään vain buddhalaiseen kontekstiin, ensimmäisenä tuli mieleen Dalai-laman kirjat. Ne ovat bestsellereitä. :)

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #184 : Tammikuu 09, 2013, 01:11:06 ip »
Olet oikeassa Watson. Otan lopputilin.

T: Sherlock Holmes.

Santeri

« Vastaus #185 : Tammikuu 10, 2013, 11:24:12 ap »
Taiteilijoissa on kans niitä, joiden mielestä paras taiteilija ei tee mitään. Sit nää lopettaa koulunkäynnin joksikin aikaa, ei tee mitään, ja sit palaa kouluun kun mitään ei tapahtunut.

Ja niin noloo ku se älyllisesti onkin, braw warner on AUTTANUT minua, samoin ukun jutut. Minkäs sille mahtaa.

En vältämättä ole Ukun tai Brad Warnerin kanssa ihan kaikesta samaa mieltä, mutta olen samassa hengessä. Ukun kirjaa suosittelin jopa pikkubroidilleni =)

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #186 : Tammikuu 10, 2013, 02:21:18 ip »

En vältämättä ole Ukun tai Brad Warnerin kanssa ihan kaikesta samaa mieltä, mutta olen samassa hengessä. Ukun kirjaa suosittelin jopa pikkubroidilleni =)

Se olis pelottavaa, jos olis kaikesta samaa mieltä. :) Tänks, Thanavuddho. Buddhalaisuus tarvitsee sun kaltaisia munkkeja hyvin paljon! Miksi? Koska sulla on munaa, sul on oikea kapinallinen ja kyseenalaistava Buddhan asenne, joka Buddhallakin oli. Ei Buddha olis muuten uskaltanut lähteä kultaisesta kehdosta ulos pelottavaan maailmaan kohtaamaan itsensä ja mielensä möröt.