Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään kuuluu?  (Luettu 98767 kertaa)

myyta

Vs: Mitä tänään kuuluu?
« Vastaus #15 : Heinäkuu 09, 2012, 02:27:19 ip »
Tänään kuuluu gongin ääntä, sillä tämä tekno-buddhalainen latasi Androidiinsa ilmaisen Mindfullness Bell -appin. Se kilauttaa puhelimesta gongia aina silloin tällöin ja haastaa ihmisen pysähtymään hetkessä, miettimään että mitä tekee ja mitä tuntee, on tietoisesti läsnä.

Sisäinen gadget friikkini pissaa hunajaa tällä hetkellä.
Olkoot kaikki olennot onnellisia ja olkoon heillä onnen syyt. Olkoot he vapaita kärsimyksistä ja kärsimyksen syistä.

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #16 : Heinäkuu 13, 2012, 11:54:34 ip »
Tänään tappelin iTunesin kanssa. Inhoan sitä softaa. Yritin saada pojalleni Oasiksen biisejä hänen luuriinsa, mut iTunes kusi kaiken. Mut ongelmani softan kanssa tuntuvat mitättömiltä verrattuna frendini tilanteeseen: sain tänään häneltä kuulla, että hänen vaimonsa oli 5:llä kuulla raskaana, mut vauva on mennyttä... lisäks frendini pikkuveli kärsii todella pahasta heroiiniriippuvuudesta. Siinäpä realismia taas vaihteeksi, huh!

Gate, gate, paragate, parasamgate, bodhi svaha!

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #17 : Heinäkuu 14, 2012, 12:24:14 ap »
Siinäpä oppitunteja samsarasta ja pysymättömyydestä. Riippuvuudet on paskamaisia, koska ne muuttavat ihmistä niin paljon että se  perimmäinen jamppa peittyy aika tiukan paskakerroksen alle. Melkeinpä ainoa asia mitä siinä tilanteessa voi tehdä on olla mahdollisimman ystävällinen (joka ei tarkota riippuvuuden rahallista tukemista) ja rukoilla parhaimman puolesta. Pahinta on mennä tuomitsemaan tuhmaksi pojaksi.

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #18 : Heinäkuu 14, 2012, 09:29:14 ap »
Jep! Ja tosiaanki noi molemmat, vauvan kuolema ja broidin herskariippuvuus, tapahtuvat siis samalle henkilölle. Samsaran juna. Onneks frendillä on vahva uskonnollinen elämä, se jeesaa paljon.

Jogiini

• Valvoja
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #19 : Heinäkuu 14, 2012, 12:47:02 ip »
Onnea tässä kohtaa Reggaebuddhalle. Sai tänään omat karmapisteensä tasapainoon 27-27!
Rigid, the skeleton of habit alone upholds the human frame. -Virginia Woolf

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #20 : Heinäkuu 14, 2012, 12:52:23 ip »
Onnea tässä kohtaa Reggaebuddhalle. Sai tänään omat karmapisteensä tasapainoon 27-27!

Hih, kiitos. :) En oo muuten yhtään pistettä kenellekään jakanut. Mun mielestä toi koko piste-järjestelmä on ihan höpöhöpö. Tuntuu urpolta jakaa jengiä julkisesti hyviin ja huonoihin. Mä oon kyl omalla kohdallani iloisempi noista buuauksista kuin aplodeista.

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #21 : Heinäkuu 14, 2012, 12:54:47 ip »

Hih, kiitos. :) En oo muuten yhtään pistettä kenellekään jakanut. Mun mielestä toi koko piste-järjestelmä on ihan höpöhöpö. Tuntuu urpolta jakaa jengiä julkisesti hyviin ja huonoihin. Mä oon kyl omalla kohdallani iloisempi noista buuauksista kuin aplodeista.

Itsekin saan jonkinlaista sadistista mielihyvää negatiivisista pisteitä.

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #22 : Heinäkuu 14, 2012, 03:36:42 ip »

pael

« Vastaus #23 : Heinäkuu 15, 2012, 05:26:48 ip »
Jep! Ja tosiaanki noi molemmat, vauvan kuolema ja broidin herskariippuvuus, tapahtuvat siis samalle henkilölle. Samsaran juna. Onneks frendillä on vahva uskonnollinen elämä, se jeesaa paljon.
Ikävää.
Saanko kysyä onko kyseessä buddhalaisuus?
Itse olen alkanut ajetella liian ahdasmielisesti 5 ohjeen suhteen?
Koen syyllisyyttä lihansyönnistä.
Ja riidellä siitä, saako  tippaakaan alkoholia.
Ja naimisiin menon olevan turhaa pysymättömyydestä johtuen.

nikki

« Vastaus #24 : Heinäkuu 15, 2012, 07:15:34 ip »

Ei buddhalaisuus edellytä kasvissyöntiä.
Moni buddhalainen on kasvissyöjä, mutta moni varsinkin tiibetinbuddhalainen syö lihaa.

pael

« Vastaus #25 : Heinäkuu 15, 2012, 07:53:43 ip »
Tarkoitin Lankavatarassasutrassa mainittua? Vaikka olisi ateisti lihanteko tuottaa kärsimystä? Jos, katsoisin sikavideot lopettaisin lihansyönnin? Kasvikset kun itselleni tuottavat lähinnä inhotusta?

Raitanatto

• Vieras
« Vastaus #26 : Heinäkuu 15, 2012, 08:34:34 ip »
Tarkoitin Lankavatarassasutrassa mainittua? Vaikka olisi ateisti lihanteko tuottaa kärsimystä? Jos, katsoisin sikavideot lopettaisin lihansyönnin? Kasvikset kun itselleni tuottavat lähinnä inhotusta?

Kyllä.

Pema Namgyal

« Vastaus #27 : Heinäkuu 15, 2012, 08:53:17 ip »
Tällä hetkellä stereoista raikaa:

http://www.youtube.com/watch?v=tse5b1Vgwoc

ReggaeBuddha

• Vieras
« Vastaus #28 : Heinäkuu 15, 2012, 09:40:16 ip »
Ikävää.
Saanko kysyä onko kyseessä buddhalaisuus?
Ja riidellä siitä, saako  tippaakaan alkoholia.
Ja naimisiin menon olevan turhaa pysymättömyydestä johtuen.

Joo, toki saa kysyä. Frendini on kristitty.

Ymmärrän noi sun moraalis-eettiset pohdinnat. Mut mun vinkki on, että älä välitä tai edes kelaile mitä buddhalaisuudessa sanotaan. Kuuntele itseäsi. Älä dokaa tai syö lihaa, jos se ei tunnu hyvältä. Yksinkertaista. Sillä tavalla mäkin lopetin aikoinaan douppaamisen, dokaamisen ja elukoilla herkuttelun, koska se ei tuntunut enää hyvältä. Kahvia vedän taas 7:n kuukauden tauon jälkeen, ja maistuu mahtavalle!

myyta

« Vastaus #29 : Heinäkuu 16, 2012, 04:21:41 ip »
Ouch, voimia ystävällesi Uku! Tunnen itse muutamiakin lapsensa varhaisessa vaiheessa menettäneitä, se on kyllä kova pala ihmisen sydämessään käsitellä. Toivon että voin edes jotenkin vähentää heidän tuskaansa.

Itse olen onnellinen ja väsynyt, väsymyksestä onnellinen ja onnellisuudesta väsynyt :) Viikonlopun skifflefestareilla työntekijänä koin monia henkisiä elämyksiä musiikin sekä tanssin kautta. Oli ihana nähdä, että uskallan tanssia ja hymyillä "epäsuomalaisesti" kuin kylähullu ja nauttia olemisesta :) Kiihkeän afrikkalaisen tanssin keskellä koin mietiskelytiloja ja saadessani jakaa festarikävijöiden sekä talkoolaisten kanssa iloja ja suruja, tunsin vahvasti bodhicittan läsnäolon.
Olkoot kaikki olennot onnellisia ja olkoon heillä onnen syyt. Olkoot he vapaita kärsimyksistä ja kärsimyksen syistä.