Kirjoittaja Aihe: Tässä hetkessä oleminen?  (Luettu 18115 kertaa)

Dawa Drakpa

Vs: Tässä hetkessä oleminen?
« Vastaus #75 : Elokuu 13, 2012, 01:05:34 ip »

Näin on Jaska " Mut täytyy sanoo että sun vilpitön vihan parkasu oli ihan mahtavaa seurattavaa. Nauroin ihan kippurassa kun luin sun tekstiä!" Heh joo mä taisin olla silloin ihan tosissanikin. Mä oon samaa mieltä sun kanssa tukahdutetuista tunteista.
NAMO AMIDA BUTSU

Ekhnaton

« Vastaus #76 : Joulukuu 07, 2012, 03:53:34 ip »
Hindujen mukaan jokainen kirjain ja sana on pyhä, koska ne pystyvät muodostamaan polun viisauden saavuttamiseksi. Olivat ne sitten millaisia tahansa. Siksi en viitsi alkaa näppäilemään varpaillani. Sekin on hieman hindulainen juttu; jalanpohjat ovat kehon alin osa, eikä ole kovinkaan kunnioittavaa tallata kirjaimia.

Olen jonkin verran ihmetellyt tätä logiikkaa että jalat ja maa ovat jotenkin "huonoja"? Huonoja suhteellisesti tai jopa ehdottomasti. Millä perusteella näin olisi? -Muuten kuin pelkkänä tapana tai konventiona.  Miksi tai miten tällainen konventio, totunnainen sääntö, syntyy?
Sama asia löytyy kyllä buddhalaisuudestakin, siellä on monia erilaisia maahan ja jalkoihin liittyviä sääntöjä. Olisi hyvin erikoista, jos et ole kuullut niistä ainottakaan!

juhakala

« Vastaus #77 : Tammikuu 11, 2013, 04:44:12 ip »
Tässä hetkessä oleminen?

"Mikä päivä tänään on?" kysyi Nalle Puh
"Nyt on tänään" vastasi Nasu
"Minun mielipäiväni" sanoi Nalle Puh